Marketing automation jest jednym z najważniejszych obszarów marketingu. Odpowiada on za automatyzacje wszelkich działań marketingowych, takich jak e-mail marketing, content marketing czy social media marketing. Wykonywanie takich działań ręcznie ma wiele zalet, do których niewątpliwie można zaliczyć pełną kontrolę nad wykonywanymi zadaniami. Staranne wykonywanie działań marketingowych ręcznie jest jednak niemożliwe w przypadku, gdy musimy obsługiwać zbyt wielu klientów jednocześnie oraz pracować na zbyt wielu różnych kanałach. W takiej sytuacji automatyzacja marketingu jest czymś zupełnie obowiązkowym. Marketing automation polega na gromadzeniu wartościowych danych, które mogą być wykorzystane w celu wsparcia sprzedaży. W oparciu o zebrane dane można łatwiej tworzyć i skalować kampanie reklamowe, a także pozyskiwać bardziej jakościowe leady sprzedażowe. Jakie korzyści niesie ze sobą automatyzacja marketingu? Jakie funkcjonalności posiadają narzędzia do wykonywania marketing automation? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w tym artykule, jeżeli poszukujesz natomiast agencji, która zajmuje się obsługą i doradztwem dla e-commerce to odwiedź stronę: https://digitalk.pl/.
Niezwykle istotnym elementem w procesie marketing automation jest gromadzenie danych transakcyjnych, behawioralnych oraz deklaratywnych. W oparciu o te dane prowadzone są wszelkie działania z zakresu automatyzacji marketingu. Czym jednak są dane behawioralne, transakcyjne oraz deklaratywne? Jest to nic innego jak zbiór informacji na temat naszych klientów.
Jeśli chodzi o dane deklaratywne, dotyczą one wszelkich informacji, którymi klient dzieli się dobrowolnie, np. dzięki wypełnieniu formularza na naszej stronie WWW lub dzięki zapisaniu się do newslettera. Dane transakcyjne zawierają z kolei informacje na temat transakcji poczynionych przez klienta. Mówią one o ilości oraz wartości dokonanych zakupów. Na podstawie takich danych z łatwością można określić, którzy klienci będą dla nas najbardziej wartościowi.
Ostatnim rodzajem danych są dane behawioralne. Dotyczą one wszelkich zachowań klienta w obrębie naszej strony internetowej. Dane behawioralne obejmują m.in. czas spędzony na naszej stronie internetowej, historię przeglądanych zakładek oraz wiele innych zachowań. Dane behawioralne mogą dotyczyć klientów, którzy korzystają z naszych usług, a także zupełnie obcych użytkowników naszej strony WWW. Na podstawie takich danych łatwiej można przygotowywać oferty dostosowane do potrzeb naszych potencjalnych klientów.
Na rynku istnieje wiele różnego rodzaju programów, które służą do automatyzacji marketingu. Korzystanie z nich niesie ze sobą różnego rodzaju korzyści, ze względu na ogromną ilość funkcjonalności. Oprogramowania różnych firm różnią się od siebie pod pewnymi względami, jednak większość z nich posiada podstawowe funkcje, które w procesie automatyzacji marketingu są absolutnie niezbędne.
Można wyróżnić kilka podstawowych funkcjonalności, które posiada większość programów służących do automatyzacji marketingu. Należą do nich przede wszystkim:
Korzystanie z automatyzacji marketingu niesie ze sobą bardzo wiele różnego rodzaju korzyści. Przede wszystkim marketing automation pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu oraz zmniejszyć koszt prowadzenia działań marketingowych w danym przedsiębiorstwie. Szacuje się, że dzięki automatyzacji marketingu, ponoszone koszty są mniejsze o około 12%.
Marketing automation pozwala również pozyskiwać bardziej jakościowe leady sprzedażowe. Dzięki narzędziom służącym do monitorowania zachowań użytkowników naszej strony internetowej możemy przygotowywać bardziej odpowiednie oferty. Ponadto takie narzędzia pozwalają nam określić, którzy klienci będą dla nas najbardziej wartościowi i perspektywiczni.
Artykuł partnera
Komentarze (0)